Poradna Riwall Pro RPB 510 PB41A1501063B

Autor: Majk | Vloženo: 01.06.2015 000 23:49 | Témata: Poradna Riwall Pro RPB 510 PB41A1501063B

Majk

Majk

Sytič, hlava

Nějak jsem z návodu úplně nepochopil, jak zacházet s páčkou sytiče. V návodu je, že studený motor na zavřeno, teplý na otevřeno. To mi moc smysl nedává (a na zavřeno se mi start nedaří). Další věc je, že v návodu je, že se má sytič zapnout, ale už ne, že by se měl po zahřátí dát na zavřeno.
Ostatně pokud se pokusím dát během sekání páčku na zavřeno (a to klidně i po 30 minutách), křovinořez chcípne. Je to normální?

Jinak já startuji tak, že sytič dám vždy na otevřeno, u studeného motoru zaaretuji plyn naplno, u teplého startuji bez aretace, tedy rovnou do volnoběhu. Je to tak možné?'

A ještě se mi při prvním sekání boubína podařilo mírně načít hlavu. Pokud bych chtěl koupit novou, tak má závit M10x1,25 levotočivá matka? Tedy libovolnou 2x2,4mm s touto matkou?

Díky

  • J. Vich

    J. Vich

    27. června 2015

    Dobry den, v navodu je to popsano spravne a princip je shodny u vsech techto benzinovch stroju karburatorove koncepce.

    Uzavrenim sytice se plastova "zaslepka" na druhe konci packy presune pred vstup sani vzduchu a temer uplne jej uzavre (vzduch proudi pouze malym otvorem uvnitr tohoto uzaviraciho elementu na druhem konci packy sytice).

    To je nezbytne, protoze studeny motor ma velice snizenou spalovaci schopnost. Snizenim privodu vzduchu pri pokusech startovani (tahanim za starter) motor "nutite", aby si prisaval vice benzinu a mene vzduchu, diky cemuz vznika ve spalovaci komore takova smes, ktera se muze vznitit a motor naskocit. Zaroven timto je zajisteno, ze si motor nastava presne tolik benzinu, kolik v dane chvili potrebuje.

    Pokud v navodu neni uvedeno, ze mate pak sytic otevrit, moznosti jsou dve:

    a) Vas pristroj ma automaticky sytic, ktery se pri prvnim pripadni plynu sam otevre

    b) v navodu je chyba (jak presne je to u tohoto krovinorezu samozrejme nevim)

    Sytic v kazdrem pripade neotvirate po zahrati, ale hned po naskoceni motor a prvnim lehkem pridani plynu (zadne nekolikaminutove cekani). A jak uz asi tusite z vyse uvedeneho, pokud sytic behem sekani zavrete, tak tim uzavrete sani vzduchu a je zcela logicke, ze motor chcipne.

    Co se tyka startovani, pokud musite startovat takto (a nemame nesoulad v terminologii otevreno / zavreno), pak mate pravdepodobne rozstelovany karburator.

    Startovani studeneho motoru pri spravne nastavenem karburatoru, nezakarbonovane svicce a proste vsech paramaterech OK, musi vzdy probihat tak, ze:

    - primerem nacucate trochu benzinu (nekolik zmacknuti)
    - zaaretujete pln v poloze castecneho drzeni tlactikem/packou na rukojeti
    - pomalu zatahnete za lanko starteru, az ucitite, ze zuby zapadly do kole starteru
    - pote cca 1x-3x zatahnete prudce, ale ne az na doraz ; pocet zatahnuti je dany tim, kdy motor poprve blafne
    - pote prehodite sytic do polohy otevreno
    - a na pristi zathnuti musi motor hned naskocit

    Pokud je to pri vasich studenych startech jakkoliv jinak, neco mate v neporadku. Smes muze byt prilis bohata, svicka spatna nebo zakarbonovana, atd. Teple starty probihaji tak, jak jste psal - "rovnou do volnobehu", sytic zustava po celou dobu otevreny (plny prisun vzduchu).

    JV

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano (11)
    • Ne (2)
    • J. Vich

      27. června 2015 - J. Vich

      A co se strunove hlavy tyka, pri stejenm sroubu a stoupani muzete pouzit cokoliv.


Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.