Poradna Hecht 145

Autor: | Vloženo: 08.12.2015 000 10:37 | Témata: Poradna Hecht 145

Je použití oleje M2T důvodem zadřeného pístu ?

Po krátkém sekání zahrady se mi zastavil motor, a pak už nešel nastartovat. Křovinořez je v záruce, ale v prodejně mi bylo řečeno, že jsem nesprávně smíchal olej M2T
s benzínem. Údajně jsem použil špatný olej, .Prodavač na benzince mi však tvrdil, že použití tohoto oleje nemůže být příčinou poruchy
Chci se tedy zeptat, zda tento olej může být příčinou poruchy. .
Opravář v prodejně mi záruku nechce uznat, a vypočítal ,že cena opravy tedy bude asi 1500 Kč.

  • 8. prosince 2015 - Oficiální zástupce značky Hecht

    Dobrý den
    Hecht 145 je vybaven vysokootáčkovým 2 taktním motorem a proto je třeba zejména u nového motoru pečlivě připravit palivovou směs tak, jak je popsáno v dodávaném manuálu. V záběhu je třeba mísit palivo v poměru 1:33 - týká se prvních 4 litrů paliva. Po sáběhu se následně mísí v poměru 1:40, doporučený olej je Castrol Garden 2T, nebo jiný olej klasifikace JASO FB/API TC. Identifikovat příčinu závady podle pouhého popisu však bohužel nelze, ovšem použití nesprávného oleje mísení ve špatném poměru skutečné může být příčinou poškození motoru. Častou příčinou je rovněž použití staré palivové směsi. Moderní oleje po 14-ti dnech mohou v benzínu degradovat a ztrácet mazivost. Směs by se tedy měla míchat bezprostředně před použitím, olej s benzínem pak skladovat odděleně. Pokud máte v nádrži velké množství paliva, které necháte několik týdnů odstát, může dojít až k tomu, že olej naprosto zdegraduje a motor není prakticky vůbec mazán.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano (5)
    • Ne (3)
    • Bařák Josef

      8. prosince 2015 - Bařák Josef

      neodpověděli jste, zda je tato závada způsobena olejem M2T - SAE 40 API-TB


    • Hecht

      8. prosince 2015 - Oficiální zástupce značky Hecht

      Olej M2T - SAE 40 API-TB není uveden jako doporučený. Stroj byl testován s doporučenými oleji, u nichž je ověřen bezproblémový provoz při doporučeném mísení směsi. K posouzení příčiny poruchy je potřeba fyzická kontrola stroje.
      Bohužel názor prodavače u benzínové pumpy je nutné chápat pouze jako všeobecný, není možné se orientovat ani podle doporučení výrobce oleje, směrodatné je vždy doporučení výrobce stroje, který jediný ví, jak je konkrétní stroj konstruován a jaký olej je nutné použít.
      Na vaši otázku, zda může být použití jiného než doporučeného oleje příčinou poruchy tedy musím odpovědět, že ano, je možné, že použití nesprávného oleje může způsobit zadření motoru.
      Především olej který jste použil je API TB - oleje pro skútry a jiné vysokozatížené motory doporučený je však olej API TC - oleje pro vysokozatížené, vysokoobrátkové motory. Vámi použitý olej není určen pro vysokoobrátkové motory, je určen pro především motocykly - skútry s motory od 50 do 200 ccm.


Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.